
El Minairó, el tercer nanosatèl·lit de la Generalitat, ja està en òrbita. Quan faltaven uns deu minuts per a les nou del matí d'aquest dissabte (hora catalana), el coet Falcon 9 de la companyia nord-americana SpaceX s'ha enlairat amb el nanosatèl·lit català a bord des de la base espacial de Vandenberg, a Califòrnia.

Un equip d'investigadors de la Universitat de Lleida (UdL) ha desenvolupat un nou sistema de climatització que es basa en "l'emmagatzematge estacional" i que permet guardar l'energia del sol de l'estiu per utilitzar-la a l'hivern i generar calefacció.











