La botiga del Museu de Llívia incrementa vendes, després de la seva renovació i la incorporació de productes locals

La botiga del Museu de Llívia incrementa vendes, després de la seva renovació i la incorporació de productes locals
La botiga del Museu Municipal de Llívia va incrementar, notablement, el seu volum de vendes el 2022, amb relació a l'any anterior. Ara farà un any que el servei va ser totalment renovat, un projecte inclòs en el Pla Estratègic 2030.

Aquestes millores, més el fet que el museu s'hagi obert aquests últims mesos als productors i artesans locals, tot oferint-los un espai d'exposició i venda dels seus productes, ha donat els seus resultats. De fet, des de l'any 2012 —any d'inauguració del museu actual—, mai no s'havia arribat a la xifra de vendes assolides l'any 2022; més de 10.600 euros, una xifra que representa un 30% més que l'any 2021.

El director del servei, Gerard Cunill, ha recordat, en aquest sentit, que la voluntat del museu és potenciar aquesta relació amb els artesans locals. “Estem oberts a tenir en exposició i venda, productes creats de forma artesanal a la Cerdanya, Alta i Baixa, i al Pirineu”, ha manifestat. Hi ha, però, determinats productes que no poden ser exposats en el museu, com ara tots aquells productes alimentaris frescos “però, sí, aquells que no necessitin refrigeració”, ha afegit. Tampoc no s’admeten obres artístiques, d’artesans o artistes locals.

Cunill ha volgut matisar que “ens reservem el dret d’avaluar les aportacions i de no incloure-les finalment a la botiga, per qüestions d’espai, pressupostàries, de qualitat o bé estoc disponible. L’avaluació es fa amb criteris de rendibilitat econòmica del producte, de qualitat i que ajudi a complir amb els objectius de la institució, la missió i els valors d’aquesta”.

El Museu de Llívia va renovar el seu vestíbul, ara fa un any, amb una inversió important de quasi 48.000 euros, que va permetre modernitzar l'espai i dissenyar-lo amb la finalitat d'assolir els nous reptes que té el museu, entre ells, el d'orientar l'acció del museu, no només al turisme, sinó també a la comunitat i al territori. 

I una de les àrees del vestíbul que es van millorar va ser la botiga del museu. Segons Cunill “cal veure la botiga com una experiència més de la visita al museu”.

Grup El Cargol

 

Membres de:

Amb la col·laboració de:

✉️ info@ lesvegueries.cat 
✉️ publicitat@ lesvegueries.cat