L'AMBici arriba al milió d'usos en els seus primers deu mesos de vida i preveu arribar a l'Hospitalet a finals d'any

El servei de bicicletes compartides de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), l'AMBici, ha arribat al milió d'usos en els seus deu primers mesos de vida.

Més de 20.000 usuaris s'han donat d'alta al servei, que disposa de 2.600 vehicles, amb 230 estacions situades en 13 localitats del Baix Llobregat i el Barcelonès. La previsió és que a finals d'any arribi a l'Hospitalet de Llobregat, i que properament ho faci a Sant Adrià de Besòs. En una futura fase podrien crear-se estacions en municipis de la segona corona, sobretot al Vallès Occidental i en municipis com Cerdanyola, Sant Cugat o Montcada. Tot i que a dia d'avui els primers 30 minuts d'ús de cada viatge són gratuïts, no es preveu allargar aquesta bonificació més enllà de desembre.

 

El servei és titularitat de l'AMB i el gestiona TMB, amb la finalitat de promoure la intermodalitat i l'ús de mitjans de transport sostenibles. Un exemple és la darrera estació que s'incorpora a la xarxa, concretament a la parada de Sant Feliu de Llobregat, on hi conflueixen el TramBaix, bus i aparcament per facilitar l'ús mixt de cotxe i transport públic. En aquesta localitat s'hi preveu crear fins a 12 parades amb 130 bicicletes.

"És indispensable per a poder fomentar l'ús de la bicicleta i disposar de quilòmetres pedalables, no podia ser que la capital del Baix Llobregat no tingués un servei com aquest", ha destacat l'alcaldessa del municipi, Lourdes Borrell, que ha posat sobre la taula les millores en matèria de mobilitat que s'estan aconseguint. Entre aquestes, hi ha destacat la connexió amb bus amb l'altre cantó del riu Llobregat i la possibilitat d'arribar a municipis com Sant Boi, Gavà o Castelldefels: "Arribem fins les platges i l'aeroport", ha afegit.

Sant Feliu no serà la darrera incorporació d'aquest any, amb la previsió d'arribar a l'Hospitalet de Llobregat al desembre o, a tot estirar, a principis de 2024. Amb aquesta incorporació i la que es preveu gairebé de manera immediata de Sant Adrià de Besòs, s'arribarà a un total de 15 localitats, com Badalona, Viladecans, Cornellà, Castelldefels o Sant Joan Despí.

Una futura pantalla serà arribar a la segona corona i a municipis com Sant Cugat, Ripollet o Cerdanyola del Vallès, d'on és alcalde el vicepresident de Mobilitat, Transports i Sostenibilitat de l'AMB, Carlos Cordón. "Les alcaldies del Vallès també ho volem", ha dit.

Fins ara, els municipis on es fa més ús en origen del servei, segons dades de setembre, són Badalona (189.315), Viladecans (137.434) i Cornellà (116.373). Quan més es fan servir són entre les 7.00 h i les 8.00 h, a les 14.00 h, i entre les 17.00 h i les 21.00 h.

Tot i que durant el primer any la tarifa de l'abonament ha estat de 25 euros anuals i els 30 primers minuts són gratuïts, a partir de gener el preu s'enfila fins els 40 euros, amb uns primers 30 minuts a 0,15 euros i les següents fraccions de mitja hora a mig euro cada una, fins a un topall de dues hores.


Els patinets elèctrics, aparcats

Cordón també ha assegurat que des de l'AMB s'ha treballat davant del manteniment de la prohibició de viatjar en transport públic amb patinets elèctrics. Aquest fet podia ser un element dissuasori per a molts usuaris que utilitzaven aquest mitjà de transport per arribar a una estació de tren o de bus, motiu pel qual s'hi ha volgut posar fil a l'agulla.

"Estem habilitant els BiciBox per a poder-hi aparcar els patinets elèctrics, una mesura que ha de poder potenciar l'ús del transport públic", ha destacat Cordón.

Grup El Cargol

 

Membres de:

Amb la col·laboració de:

✉️ info@ lesvegueries.cat 
✉️ publicitat@ lesvegueries.cat