Seat adjudica la fabricació de quatre noves peces a la planta de components del Prat de Llobregat

Seat adjudica la fabricació de quatre noves peces
L'automobolística Seat ha adjudicat quatre noves peces a la planta de components del Prat de Llobregat, formada un miler de treballadors, segons publica aquest divendres l''Ara' i han confirmat a l'ACN fonts coneixedores de les negociacions entre la direcció i els representants dels treballadors.

D'aquesta manera, es garanteix la continuïtat de l'activitat i de "bona part" de la plantilla "com a mínim" fins al 2030, segons fonts sindicals. Als quatre components s'hi podrien afegir dos més al desembre, en aquest cas relacionats amb el cotxe de combustió i que es produirien en col·laboració amb la planta alemanya de Volkswagen a Salzgitter.

Des de fa uns mesos, les dues parts estan en converses per actualitzar el conveni col·lectiu i sobre la taula hi ha un excedent de plantilla per l'arribada del cotxe elèctric a Martorell, que requereix un 30% menys d'hores de fabricació. En la reunió d'aquest dijous, es va certificar l'arribada de quatre de les peces. Fonts dels treballadors ho han qualificat com un "pilar fonamental" per continuar les negociacions sobre altres qüestions com els salaris i han expressat la seva "satisfacció" per tancar aquesta carpeta després de setmanes de converses.

El passat mes d'abril, la direcció de Seat ja va traslladar als sindicats que estudiava adjudicar fins a sis peces noves a les plantes de Seat components de cara a la reconversió del vehicle elèctric. Aleshores, segons va dir la direcció, equivalia al mateix volum d'ocupació que hauria generat l'assignació del motor elèctric que finalment es fabricarà a Hongria.

Les altres dues peces pendents de confirmar estarien relacionades amb el motor de combustió però la seva arribada no es concretarà fins al desembre, aproximadament, i es produirien en col·laboració amb la planta de Salzgitter, a Alemanya. D'aquesta manera, a la planta del Prat de Llobregat conviuria un model híbrid amb la fabricació de peces per a models elèctrics i de combustió i garantiria la continuïtat de molts dels treballadors. De la concreció d'aquestes dues darreres peces en depenen al voltant d'un centenar de treballadors, segons algunes fonts sindicals.

De fet, els representants sindicats consideren que amb aquest nou escenari les sortides seran "residuals" després que s'apliquin sobre els majors de 61 anys.

Per la seva banda, en un comunicat enviat per Seat als seus treballadors, l'empresa reitera que amb la fabricació del vehicle elèctric, amb un 30% menys d'hores respecte al de combustió, requereix una estructura que permeti ser "més àgils, competitius i robustos" i es compromet a aplicar "mesures no traumàtiques" a la plantilla.

Sobre la planta del Prat de Llobregat, Seat només es refereix a la "possible adjudicació de sis nous components",  les condiciona a la signatura del conveni col·lectiu i planteja la possibilitat d'un trasllat a una futura planta de Sagunt, malgrat que aquest punt s'inclouria en un "acord paral·lel".

La línia 1 de Martorell s'aturarà divendres que ve

La crisi de microxips i semiconductors obligarà la companyia a suspendre l'activitat de la línia 1, on es produeixen els models Ibiza i Arona. L'evolució d'aquesta crisi, segons fonts properes a l'empresa, dependrà de la represa de la connectivitat marítima amb el port de Xangai després del confinament de les darreres setmanes per evitar l'expansió de la variant òmicron del coronavirus.

Fonts de l'empresa han recordat a l'ACN que aquesta aturada serà puntual, de només un dia i en una de les línies. En aquest sentit, han subratllat que fa moltes setmanes que la planta de Martorell treballa amb la "capacitat màxima actual de producció".

Grup El Cargol

 

Membres de:

Amb la col·laboració de:

✉️ info@ lesvegueries.cat 
✉️ publicitat@ lesvegueries.cat