Seat invertirà 300 milions d'euros en una fàbrica d’assemblatge de cel·les de bateries a Martorell

Seat invertirà 300 milions d'euros en una fàbrica d’assemblatge de cel·les de bateries a Martorell

El president de Seat, Wayne Griffiths, ha anunciat aquest dilluns la construcció d'una planta d'assemblatge de cel·les de bateries a Martorell, que suposarà la creació de 400 llocs de treball directes i més de 100 indirectes.

Segons ha explicat Griffiths, la companyia invertirà 300 milions d'euros addicionals per al projecte presentat al nou PERTE del vehicle elèctric de bateries.

La superfície de la planta de Martorell serà de 64.000 metres quadrats, equivalent a nou camps de futbol. "Avui és un dia molt important perquè donem un pas més en el nostre pla d'electrificació", ha celebrat Griffiths. Les obres començaran en les pròximes setmanes i està previst que acabin al 2025.

D'altra banda, el president de Seat ha detallat que la planta de Martorell estarà connectada amb el Taller 10, on es fabricaran alguns dels cotxes elèctrics del grup Volkswagen, incloent el Cupra Raval. "Això ajudarà a optimitzar els processos logístics i a reduir la petjada de carboni", ha assenyalat el màxim directiu de l'automobilística amb seu a Martorell.

Les instal·lacions també serviran per assemblar les cel·les que fabricarà l'empresa del grup Volkswagen PowerCo a la gigafactoria de Sagunt.

Griffiths ha comentat que les instal·lacions seran "fonamentals" per a Seat i suposen "un impuls per obtenir una segona plataforma a Martorell". "Ens trobem en un moment clau per a la nostra indústria. Seat i el grup Volkswagen estem destinant grans recursos per aconseguir una mobilitat sostenible. I per seguir avançant en la nostra ambició de convertir Espanya en un 'hub' de mobilitat elèctrica", ha afegit.

El president de Seat també considera que les institucions espanyoles i europees han d'estar convençudes "i pujar al tren". "Com passa en altres països, cal crear un marc legal que asseguri les inversions del sector i impulsi la competitivitat", ha dit Griffiths, que ha passat l'accent en la importància de la col·laboració públicoprivada.

En aquest sentit, ha posat d'exemple la mesura per desgravar el 15% de l'IRPF per a la compra de vehicles elèctrics, una iniciativa -ha apuntat- que d'anar acompanyada de més inversió per ampliar les infraestructures de recàrrega, o del Future Fast Forward anunciada fa uns mesos.


El futur de Seat a Catalunya

El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha destacat que l’anunci de Seat d’invertir 300 milions d’euros addicionals als previstos al PERTE en una planta d’assemblatge de cel·les de bateries “garanteix el futur de Seat a Catalunya”. Segons el conseller, l’anunci ha estat possible per “l’estreta col·laboració” entre la multinacional automobilística i el Govern. “És una notícia importantíssima”, ha dit Torrent, destacant que amb aquesta planta, Catalunya comptarà amb la majoria dels elements de valor del vehicle elèctric: assemblatge, recerca i desenvolupament i la plataforma elèctrica a Martorell. “Durant el segle XX hem estat un referent al sud d’Europa al sector de l’automoció i volem continuar sent-ho el segle XXI”, ha afegit.

Grup El Cargol

 

Membres de:

Amb la col·laboració de:

✉️ info@ lesvegueries.cat 
✉️ publicitat@ lesvegueries.cat