Usuaris a l'andana de Gavà afectats per l'avaria: resignació, retrets i desconfiança en Rodalies

Usuaris a l'andana de Gavà afectats per l'avaria: resignació, retrets i desconfiança en Rodalies

Primer dia després de l'avaria que va deixar fora de servei el sistema de senyalització a l'estació de Rodalies de Gavà (Baix Llobregat), amb resignació, retrets i desconfiança dels usuaris cap a un servei que consideren deficitari. Les andanes de l'estació són plenes en qualsevol moment del matí, donat el temps de diferència entre el pas d'un tren i un altre.

Tot i valorar alternatives, el transport privat queda gairebé descartat pel trànsit, i el bus no es contempla com una possibilitat per a tots els destins. Amb tot, els viatgers retreuen que quan no és un llamp és un altre motiu, fet pel qual estan aconstumats a arribar a deshora als llocs quan depenen del tren.

Si el dimarts, després de pont i primer dia feiner de la setmana, va ser complicat per als usuaris de la línia R2 de Rodalies, el matí de dimecres ha començat de la mateixa manera per aquells que han optat pel tren. Gavà, epicentre de l'avaria que ha deixat fora de combat el sistema de comunicacions d'Adif, ha estat punt d'espera, en la majoria de casos massa, per poder fer el recorregut habitual.

"Per venir fins aquí hem d'agafar un bus, i aquest cop l'he agafat mitja hora abans del que és habitual", explica un usuari, Marc Pallicé. Tot i això, resignat amb la situació que li ha tocat viure aquest dimecres, assegura que "cada setmana passa alguna cosa", i que els trens solen passar fora del seu horari.

Una cosa semblant ha hagut de fer Judith Vellet, que avui ha avançat una hora la posada en marxa de la seva jornada per mirar d'arribar com menys tard possible a la feina. "Tampoc feia falta, perquè sempre passa alguna cosa, una vaga, que el tren arriba tard...", diu. 

Amb tot, se sent maltractada pel sistema de transport públic ferroviari: "Et prenen el pèl, i la gent que va en transport públic ens hem d'aguantar, és avorrit esperar alguna cosa d'ells", retreu.

Trajectes més llargs

Els usuaris que dimarts van haver d'agafar el tren ja podien saber amb què es trobarien avui. "Dimarts els trens s'aturaven a les estacions però no es movien, es quedaven allà, plens de gent", lamenta Rubén Gómez, que va viatjar de Barcelona a Gavà. L'anada del matí amb el recorregut a la inversa, i cansat d'esperar una hora a l'andana, la va fer en bus.

Precisament, els usuaris es queixen que els sistemes de pantalles no donen l'hora real de pas i que la megafonia no ofereix cap tipus de missatge, fet pel qual els qui necessiten informació han de recórrer o bé al personal de seguretat o al de Renfe. A més, hi ha trens que passen de llarg, i els que s'aturen triguen molt més del que és habitual: "Per un trajecte que no arriba a 20 minuts vaig trigar gairebé dues hores", retreu Gómez.

D'altres clientes, com la Montse Duran, van anar a l'estació sense saber res de l'avaria: "Encara vaig tenir sort, perquè vaig esperar només 15 minuts, però el tren anava lent, parava a totes les estacions i en arribar a Sants ens vam trobar amb molta gent", relata.

Per tornar, però, no se la va voler jugar. "Vaig fer la ruta en bus per viatjar a Gavà, i avui he sentit que tenen per com a mínim tres setmanes, haurem de tenir paciència", diu, conscient que optar pel cotxe és inviable pel volum de trànsit que hi ha en hora punta.

Tard a l'institut

En Marc Rodríguez i l'Arnau Sagristán, dos alumnes que cada dia van a l'institut al Prat de Llobregat, s'ho prenen amb total resignació. "El tren normalment passa cada 20 minuts, i avui ja fa una hora que l'espero", explica en Marc.

Dimarts va recórrer a la trucada a la mare perquè el dugués en cotxe. Tot i això, en saber que l'avaria s'allargaria tants dies, ha abaixat els braços i ha optat per anar en tren i veure què passava.

"Entrem a les 8.00 h, i ja estem perdent les dues primeres hores de classe", apunta l'Arnau. A més, anar en bus no és una opció: "Ens deixa lluny de l'institut", detalla.

La sensació generalitzada és de cansament i resignació, amb l'esperança, però, que en algun moment se'ls plantegi una alternativa de mobilitat per cobrir el buit que deixa la reducció de trens.

Grup El Cargol

 

Membres de:

Amb la col·laboració de:

✉️ info@ lesvegueries.cat 
✉️ publicitat@ lesvegueries.cat