Featured

Barcelona començarà a aplicar les restriccions definitives de trànsit de la superilla de l'Eixample el 18 de novembre

Barcelona començarà a aplicar les restriccions definitives de trànsit de la superilla de l'Eixample el 18 de novembre
A partir del 18 de novembre entraran en vigor les restriccions definitives de mobilitat de les obres de la superilla de l’Eixample. Ho ha anunciat el gerent de Mobilitat i Infraestructures de l’Ajuntament de Barcelona, Manuel Valdés López, que ha indicat que el principal canvi es donarà al carrer Consell de Cent que deixarà de ser una via de connectivitat per travessar de punta a punta l’Eixample.

Alhora, Girona, Rocafort i Comte Borrell i les noves places també veuran interrompuda la seva continuïtat. Només podran seguir en línia recta les bicicletes, patinets i vehicles d'emergències. Gràcies a la supressió d'un carril i a les obres actuals, els 16.000 vehicles que circulaven per Consell de Cent s'han reduït fins a 7.500.

Manuel Valdés ha explicat que l’objectiu de la mesura és reduir al màxim la xifra de vehicles que circula per aquesta zona de l'Eixample per poder convertir aquest espai en àrees on els vianants siguin la prioritat i avançar cap a la configuració final dels nous eixos verds. 

En aquest sentit, ha detallat que la mesura no s'ha implantat fins ara "perquè les obres no ho demanaven". A grans termes el principal canvi suposarà que tots els vehicles, a excepció de bicicletes, patinets i efectius d'emergències, es veuran obligats a girar a cada illa. Valdés ha indicat que no s'instal·laran pilones ni cap altre mecanisme per privar el pas, sinó que "la mateixa configuració de l'espai físic condicionarà que la sortida dels cotxes i les motos estigui encarada a fer el gir". 

En aquest sentit ha advertit que el principal canvi es donarà al carrer Consell de Cent que, a partir del 18 de novembre, deixarà de ser una via de connectivitat per travessar de punta a punta l'Eixample. “Amb les modificacions programades es trencarà la continuïtat viària d’aquesta via i per aquest motiu es recomana als conductors buscar itineraris alternatius per creuar aquest àmbit de la ciutat”, ha explicat. Així mateix ha indicat que Girona, Rocafort i Comte Borrell i les noves places també veuran interrompuda la seva continuïtat actual.

En relació amb el trànsit local, ha assenyalat que “en tot moment es garantirà que els vehicles puguin accedir a qualsevol destinació situada dins dels quatre eixos verds però ha reconegut que s’haurà de buscar “quina és la ruta alternativa possible perquè longitudinalment no es podrà fer i en la majoria dels casos s’haurà de girar a cada illa”. 

Algunes excepcions

El gerent de Mobilitat i Infraestructures de l’Ajuntament de Barcelona, ha matisat que hi haurà tres àmbits on els vehicles no estaran obligats a girar: a la cruïlla de Consell de Cent amb Aribau; a la cruïlla de Consell de Cent amb passeig de Gràcia, i a les quatre cruïlles que envolten la futura plaça de Consell de Cent amb Girona (Bruc-Consell de Cent; Bailén Consell de Cent; Aragó-Girona; i Diputació-Girona).

Durant les obres les zones de càrrega i descàrrega es continuaran mantenint ubicades als carrers transversals i sempre que les fases d’obra ho permetin s’habilitaran zones en els propis eixos verds.

Màxima informació als ciutadans

Valdés ha recomanat als conductors i veïns de la zona que consultin la informació sobre els girs que s’implanten per planificar el millor itinerari per arribar a la seva destinació i ha recomanat que les primeres setmanes surtin amb temps d’antelació.  

Per donar la màxima informació sobre els canvis de mobilitat s’han programat diverses accions de comunicació dirigides tant als veïns i comerciants a la zona com a la ciutadania en general.

Els dies previs a la implantació dels girs un equip d’informadors es desplegarà a la zona per informar als conductors de vehicles de les modificacions previstes. Els informadors estaran situats en diverses ubicacions i distribuiran fulletons informatius als vehicles que circulin pels eixos verds, als que estiguin a les zones de càrrega i descàrrega de l’entorn o als que facin ús dels aparcaments de l’àmbit, entre altres.

Els fulletons informatius també es distribuiran entre altres col·lectius com taxistes i hotelers, i en paral·lel, es posaran més de 1.300 avisos d’escala per informar als veïns dels eixos verds i dels carrers de l’entorn. Cada avís d’escala estarà centrat en les afectacions de l’àmbit concret on s’instal·li. 

La campanya de comunicació es complementarà amb cartelleria, informació als panells d’informació variable, mailing específic, xarxes socials municipals i webs. La informació també es farà arribar a la ciutadania a través dels mitjans de comunicació amb falques de ràdio i insercions a mitjans de comunicació. Així mateix, totes les modificacions es podran consultar al web www.superilla.barcelona.

Reducció de trànsit 

Valdés ha aprofitat la roda de premsa per explicar que les obres i modificacions fetes en aquest àmbit han aconseguit una reducció significativa del trànsit rodat a la zona. 

Ha detallat que abans de la pandèmia per Consell de Cent circulaven 16.000 cotxes diàris. "Amb la implantació del carril d'urbanisme tàctic i el pas de dos a un carril es va reduir la dada fins els 9.000 vehicles i amb les obres actuals fins els 6.500 o 7.500", ha precisat. 

Pel que fa a les possibles alternatives, no ha volgut assenyalar amb claredat cap, tot i que és previsible que la Gran Via i el carrer València incrementin consideramblement el volúm de cotxes i motocicletes com a conseqüència d'aquestes modificacions. 

Per la seva banda, el director tècnic adjunt de BIMSA i responsable de les obres, Paco Alcañiz, ha explicat que els treballs avancen a bon ritme i que la previsió és que es compleixin els calendaris fixats. Així, ha comentat que s'espera que "cap el Nadal es pugui plantejar el canvi de fase començar a passar el trànsit pel nou paviment i començar a atacar la resta del carrer".

Grup El Cargol

 

Membres de:

Amb la col·laboració de:

✉️ info@ lesvegueries.cat 
✉️ publicitat@ lesvegueries.cat