Comença l'obra principal per a connectar les estacions de FGC de plaça Espanya i Gràcia de Barcelona

Comença l'obra principal per a connectar les estacions de FGC de plaça Espanya i Gràcia de Barcelona
L'obra principal per a connectar les estacions de FGC de plaça Espanya i Gràcia ha començat aquest dilluns, segons ha anunciat el Departament de Territori. Els treballs comportaran una inversió de 400 milions i permetran unir les línies del Vallès i Llobregat-Anoia amb un túnel de quatre quilòmetres i tres noves estacions.

A més, es remodelaran les estacions existents. L'obra té un pressupost de 300 milions d'euros i un termini d’execució de 58 mesos. Sumant-hi la inversió de les tasques de desviament de serveis que ja han finalitzat i la resta de projectes impulsats que hi estan vinculats, aquesta actuació comportarà una inversió global estimada de 412 milions.

En concret, es perforarà un nou túnel mitjançant tuneladora --un sol tub que inclourà les dues vies-- tret d’un petit tram inicial que s’executarà en mina i que consistirà en dos túnels paral·lels de via única.

En el seu recorregut, el nou tram ferroviari comptarà amb tres estacions de nova construcció: Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia. Addicionalment, es remodelaran les estacions de Plaça Espanya (actualment, línia Llobregat – Anoia) i l’actual de Gràcia de la línia d’FGC del Vallès.

Segons al Govern, els primers treballs d’obra civil tindran poca incidència en la mobilitat.

A més de l’obra d'infraestructura que ara comença, el Departament de Territori treballa en els projectes d’instal·lacions ferroviàries, via i catenària i d’arquitectura de les estacions.

Paral·lelament i de manera prèvia a l’inici dels treballs de perforació del túnel, es durà a terme, la primavera de 2024, una campanya d’inspeccions a més de 13.500 habitatges, locals i garatges, per a garantir als seus propietaris un document fidel del seu estat.

Grup El Cargol

 

Membres de:

Amb la col·laboració de:

✉️ info@ lesvegueries.cat 
✉️ publicitat@ lesvegueries.cat