El dilluns 26 de juny comencen les aturades per obres d'estiu a la línia 4 del metro de Barcelona i la T4 del Tramvia. Segons ha detallat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) en un comunicat, es faran obres a sis quilòmetres de la línia groga, entre Bogatell i Verdaguer, fins al pròxim 25 d'agost.
Pel que fa al tramvia, les intervencions afectarà tota la línia T4 i duraran fins a finals de mes. Per compensar les afectacions a la mobilitat, es reforçarà el servei de metro a tota la xarxa. També s'habiliten alguns serveis de bus llançadora per cobrir els trams afectats. "Es recomana a la ciutadania que surti amb antelació i s'informi prèviament de les alternatives per fer el trajecte", afegeix la companyia.
En el cas del metro, l'obra s'executarà en dues fases entre el 26 de juny i el 25 d'agost. La primera etapa deixarà la línia sense servei entre Ciutadella I Vila Olímpica i Girona des del 26 de juny fins al 31 de juliol. L'endemà, dia 1 d'agost, i fins al 28 del mateix mes, s'iniciarà la segona fase que, en aquest cas, redueix el tram de línia afectat: quedarà sense servei des de Jaume I fins a Girona. Pel que fa al tramvia, les obres estan relacionades amb les obres de connexió dels serveis a la Diagonal.
Tal com ha explicat TMB, l'aturada del Tram es compensarà amb un servei especial d'autobús entre Glòries i l'Estació de Sant Adrià. En total tindrà nou parades: Ca l'Aranyó, Pere IV, Fluvià, Selva de Mar, El Maresme, Fòrum, Campus Diagonal-Besòs, Port Fòrum i Estació de Sant Adrià. Aquest servei farà el mateix horari de funcionament que el tramvia. Pel que fa a l'L4, també es posarà en marxa un servei d'autobús amb un interval de pas d'entre 3 i 4 minuts, tot i que es recomana utilitzar altres línies de metro, com l'L2.
Tal com va explicar els responsables de les obres a principis de mes, l'L4 està arribant al final de la seva vida útil i, en concret, el tram afectat per les obres concentra el 67% de les incidències de la línia. El motiu d'aquestes afectacions està estretament relacionat amb el fet que part de la línia està per sota del nivell del mar, situació que genera un efecte corrosiu generat per l'aigua de mar que obliga a fer moltes tasques de manteniment nocturn.