El musical de Broadway 'Chicago' s'instal·la a partir d'aquest dijous i durant cinc setmanes al Teatre Tívoli de Barcelona. La producció – protagonitzada per 24 intèrprets com Teresa Abarca, Sílvia Álvarez, Ela Ruiz i Ivan Labanda – narra la història de la ballarina Roxie Hart, que després d'assassinar amb malícia el seu amant contracta un advocat perquè converteixi el crim en una cortina de fum de titulars sensacionalistes per provar de revertir la situació.
El director del musical de Barcelona, Víctor Conde, explica en una entrevista a l'ACN que la clau del seu èxit és la trama. "És un espectacle actual envoltat de molta realitat", sosté.
Després de pràcticament trenta anys en cartellera a Broadway la popularitat del musical 'Chicago', creat per Fred Ebb, Bob Fosse i amb música de John Kander, sembla no tenir fons. En aquesta ocasió arriba de la mà de SOM Produce a Barcelona, on es podrà veure durant cinc setmanes al Teatre Tívoli. Conde recorda que es tracta d'un "clàssic" que ha rebut diversos premis i que ha passat per una quarantena de països amb més de 34 milions d'espectadors. El que es podrà veure la capital catalana és el mateix que s'està fent a Nova York i, de fet, el director recorda que l'equip nord-americà s'ha implicat en el seu muntatge aquí.
'Chicago' narra una història sobre avarícia i assassinats, ambientada als anys vint, que explica la història de Roxie Hart, ballarina d'un club nocturn i mestressa de casa, que assassina el seu amant amb malícia quan aquest l'amenaça d'abandonar-la. Desesperada per evitar la condemna, enganya el públic, els mitjans de comunicació i també a la seva companya de cel·la, contractant l'advocat més hàbil de la ciutat, en Billy Flynn. Segons Conde, és un espectacle molt "adult" amb un guió "intel·ligent" i "molt mala llet".
De fet, considera que és una bona aposta per aquella gent que busca "la profunditat" en els musicals, ja que presenta una història "eterna" basada en uns crims reals. "Te molta vigència", afirma, "i durant els anys n'ha guanyat encara més perquè ens hem anat tornant tal com retrata l'obra". Un altre punt fort són les coreografies i les cançons, amb temes tan coneguts com 'All That Jazz' o 'Razzle Dazzle'.
Entre les principals complicacions, el director admet que es trobava l'adaptació del llibret, ja que presentava "moltes capes" i ha fet que s'hagi tirat endavant "una cirurgia" per revisar cada lletra i cada diàleg. "Ha sigut complexa perquè li volíem donar tota una sèrie de versatilitat de talents", afegeix. Entre el repartiment de la versió que es fa a Barcelona s'hi poden trobar noms com el de Teresa Abarca, Sílvia Álvarez, Ela Ruiz o Ivan Labanda.
"Una de les particularitats de l'espectacle és que malgrat que la producció sigui nord-americana es produeix al voltant d'artistes d'aquí", explica, "un fet que fa que no hi hagi dos 'Chicago' iguals i que depenent de cada persona fem una cosa o una altra". Per això valora positivament que s'hagi muntat el musical al voltant "del seu talent" i els matisos que cadascun d'ells aporta al seu personatge.