Featured

El Pla de Mobilitat de Barcelona preveu que els desplaçaments amb cotxe o moto no arribin al 20% el 2024

El Pla de Mobilitat de Barcelona preveu que els desplaçaments amb cotxe o moto no arribin al 20% el 2024
El Pla de Mobilitat Urbana (PMU) de Barcelona es fixa l'objectiu que l'any 2024 un 81,52% dels desplaçaments a la ciutat es facin a peu, en transport públic o en bicicleta. Per aconseguir-ho, el text marca 62 línies d'actuació i més de 300 mesures. El programa s'ha presentat aquest dilluns en la sessió plenària del Pacte per la Mobilitat.

El pla recull, a més, el 84% de les 444 al·legacions que han presentat entitats de la capital catalana, bé sigui de manera total o parcial. En total se n'han inclòs 374 i se n'han desestimat 70. El document ha rebut també els informes favorables de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i de la Generalitat. Ara es portarà al Consell Plenari de l'Ajuntament perquè sigui aprovat de manera definitiva.

El PMU aposta per incrementar la quota dels desplaçaments en modes sostenibles, concretament un 7,5% a peu, un 15,7% en transport públic i un 129,4% en bicicleta. Alhora insta a reduir els que es fan en vehicle privat un 25,6% en relació al 2018.

En l'àmbit dels vianants el PMU proposa eliminar progressivament aparcaments de motos i carrils bici en voreres i augmentar amb 32 quilòmetres els carrers per a vianants.

En el del transport públic l'aposta passa per millorar l'eficàcia de la xarxa de bus, racionalitzant els recursos en base a la demanda de cada línia o analitzant la xarxa de cap de setmana per donar un millor servei, entre d'altres.

Pel que fa a la bicicleta i els vehicles de mobilitat personal, el text preveu un increment del 40% de la xarxa actual de carrils bici o incloure un carril de velocitat inferior als 30 quilòmetres per hora als carrers de tres o més carrils de circulació.

Altres aspectes es fixen en la distribució urbana de mercaderies -com ara implantar com a mínim una microplataforma logística de distribució d'última milla a cada districte- o, en l'àmbit del vehicle privat, implantar la velocitat de 30 quilòmetres per hora a tota la ciutat excepte les vies de connectivitat.

Finalment en l'àmbit de les noves tecnologies, el PMU proposa estendre els serveis de vehicles compartits a l'àmbit metropolità (turismes, motos i bicicletes), amb la respectiva ampliació de llicències, o bé implementar la incorporació de sistemes automàtics de control de la indisciplina viària.

Grup El Cargol

 

Membres de:

Amb la col·laboració de:

✉️ info@ lesvegueries.cat 
✉️ publicitat@ lesvegueries.cat