
Els Castellers de Barcelona han continuat aquest divendres la seva gira per Suïssa on després de viure un moment històric amb el castell aixecat a més altitud al Junfraujoch, a 3.450 metres, han actuat en llocs emblemàtics del país Helvètic com el castell de Chillon (Montreux) o el Museu Olímpic de Lausana.
Els castellers han cridat l'atenció entre turistes i locals. Al davant del Museu Olímpic de Lausana s’ha viscut un moment especial quan els castellers han desplegat una bandera amb les anelles olímpiques que es va fer servir durant les Olimpíades de Barcelona de l’any 1992. En el darrer pilar que han carregat i descarregat en aquest punt també ha desplegat una bandera de Veneçuela en suport a les víctimes del terratrèmol.
Els Castellers de Barcelona apadrinaran dissabte la Colla de Castellers de Lausana, fundada el 2023. El seu cap de colla havia format part de la colla barcelonina. Alguns dels membres d’aquesta colla que vesteix amb una camisa de color verd ja van participar dijous a l’actuació de la Junfraujonch.
L’expedició dels Castellers de Barcelona a Suïssa ha mobilitzat prop de 200 persones. Més de 180 s’han desplaçat des de Barcelona, per carretera i també per aire. La idea de fer castells a llocs emblemàtics del país Helvètic va sorgir a finals de l’any passat arran de l’apadrinament de la colla de la capital catalana a la colla de Lausana. Des de l’Oficina de Turisme de Suïssa a Catalunya se’ls va ocórrer d’intentar superar el rècord del castell aixecat mai a més altitud de la història, i per això es va començar a treballar amb la idea de fer-ne al Junfraujonch.
Aquesta és l’estació de tren situada a més altitud d’Europa, a 3.454 metres, amb vistes a la glacera d’Aletsch, declarada patrimoni de la humanitat per la UNESCO. L’estació està agermanada amb la del funicular de Núria des de 2011. Des d’aquest enclavament molt valorat pels aficionats a l’alpinisme es poden fer cims com el Jungfrau (4.158 metres), el Mönch (4.107 metres) o l’Eiger (3.967 metres).


