El Palau de la Música Catalana ha acollit aquest dijous un concert del conjunt Frames Percussion. El recital s'ha fet en col·laboració amb el festival Sónar i s'ha nodrit de les obres dels dos compositors convidats aquesta temporada a la sala modernista: Raquel García-Tomás i Steve Reich.
De la primera s'han pogut escoltar peces com 'Shadja', 'Pictures of the floating world' o 'Tangible', mentre que del segon s'ha portat a escena 'Música para piezas de madera', 'Nagoya marimbas' i 'Proverb'. Tot plegat s'ha desplegat en una proposta minimalista en la qual els intèrprets i els seus instruments eren els protagonistes.
Frames Percussion ha signat aquest vespre un concert al Petit Palau amb motiu de la inauguració del festival Sónar a Barcelona. La formació – reconeguda per la seva aposta per la nova creació i la recerca de nous formats a l'hora de presentar la música contemporània – ha comptat amb la direcció d'Asier Puga, així com les sopranos Anaïs Oliveres, Arantza Prats i Alba Quinquillà, els tenors Matthew Thomson i Carles Prat, les pianistes Lluïsa Espigolé i Laia Armengol, i la saxofonista Helena Otero Correa.
El programa incorporava un total de sis obres, tres de Raquel García-Tomás i tres de Steve Reich. El recital – de petit format i amb una posada en escena senzilla, que donava protagonisme als músics – ha començat amb 'Shadja' (per a marimba i vibràfon), una partitura de García-Tomás del 2008, escrita com a encàrrec de final d'estudis a l'ESMUC, que s'inspira en la música clàssica del nord de l'Índia.
Tot seguit, s'ha continuat amb 'Música para piezas de madera' de Reich, una peça escrita el 1973 i protagonitzada per cinc intèrprets pujats a dalt de l'escenari, que a través dels seus instruments redueixen el material a la seva mínima expressió a través d'una repetició, entesa també com una forma de concentració col·lectiva.
Abans de la mitja part ha sonat 'Pictures of the floating world' de García-Tomàs, encàrrec de Neopercussion el 2017, composta a Barcelona i presentada per primera vegada en aquest equipament. La música de la peça (interpretada per un duo de percussió, saxòfon i electrònica) es complementa amb diverses imatges de vídeo que es van projectant en una pantalla.
Després de la pausa s'ha pogut escoltar una darrera peça de la compositora: 'Tangible', composta a Londres el 2011, que compta amb una combinació de piano, electrònica i imatge. També s'han tocat dues obres més de Reich, una d'elles ha estat 'Nagoya marimbas', del 1994, pensada i estrenada al Japó, recuperant tècniques de cànons en fase i patrons característics de les primeres obres de l'artista.
El recital ha acabat amb 'Proverb' (una peça per a tres sopranos, dos tenors, dos vibràfons i dos orgues electrònics), escrita el 1995 i que utilitza un text del filòsof austríac Ludwig Wittgenstein. Tot plegat en un concert que ha servit també per cloure el cicle Palau Fronteres de la temporada 2024-2025.