L'ACCO diu que les mesures del reial decret llei 5/2023 sobre les VTC i el taxi "no s'adeqüen amb la sentència del TJUE"

L'ACCO diu que les mesures del reial decret llei 5/2023 sobre les VTC i el taxi "no s'adeqüen amb la sentència del TJUE"

L'Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) ha assegurat que les mesures previstes en el reial decret llei 5/2023 sobre l'arrendament de vehicles amb conductor (VTC) i servei de taxi "no s'adeqüen amb la sentència del TJUE", publicada fa unes setmanes.

Per exemple, l'organisme assenyala que no se suprimeix la ràtio 1/30, després que l'alt tribunal qualifiqués aquesta restricció com "inadequada". Sobre els requisits addicionals, l'ACCO diu que tampoc estan alineades amb el TJUE i lamenta que el govern espanyol "ha desaprofitat l'ocasió per endegar un procés de revisió complet" del marc normatiu bàsic aplicable en el sector del transport de viatgers sota demanda, taxis i VTC.

En les conclusions de la seva valoració, l'ACCO apunta que el TJUE veu com a "inadequada" la proporció d'una VTC per a cada 30 taxis per a l'assoliment de raons imperioses d'interès general, com a bona gestió del transport, el trànsit i l'espai públic, d'una banda, i la protecció del medi ambient.

A més, constata que el text empara que hi hagi "restriccions quantitatives addicionals" per part de les comunitats autònomes "sense que consti cap justificació o fonamentació al respecte ni, molt menys, cap anàlisis sobre la proporcionalitat o l'existència d'alternatives".

L'ACCO avisa que restarà "amatent" a l'aprovació de normes emparades en el real decret llei 5/2023 per part de les administracions competents a Catalunya amb l'objectiu "d'informar-les des d'una perspectiva de la competència".

D'altra banda, l'organisme recorda que amb motiu de l'aprovació del decret llei 9/2022 de 5 de juliol per part del Govern ja va assenyalar que l'actuació dels poders públics amb capacitat normativa hauria de propiciar un entorn de mercat que possibilités el desenvolupament de l’activitat, reconeixent drets i obligacions equivalents als diferents operadors.

En aquest sentit, remarca que "s'haurien de respectar els principis de necessitat, proporcionalitat, no discriminació i de mínima distorsió, d'acord amb les exigències de la política de 'better regulation', tant en benefici de les persones consumidores i usuàries d’aquests serveis com de la ciutadania en general, en termes de congestió i contaminació".

Grup El Cargol

 

Membres de:

Amb la col·laboració de:

✉️ info@ lesvegueries.cat 
✉️ publicitat@ lesvegueries.cat