Més de 200 agents dels Mossos, la Policia Nacional i policies locals han participat aquest dissabte i matinada de diumenge en un nou dispositiu ‘Kanpai’ contra la multireincidència.
Coordinat per l’Àrea Regional de Transport Urbà (ARTU) dels Mossos, s'ha centrat a la xarxa de metro on, amb la col·laboració de vigilants de seguretat i interventors de TMB, s’han fet controls a les estacions buscant “delinqüents persistents actius” i contra la tinença d’armes i drogues. “L'objectiu és reduir la sensació d'inseguretat dels usuaris i posar en dificultats els professionals de la delinqüència”, ha apuntat Eugeni Tarjuelo, cap de l’ARTU. També s’ha actuat a l’estació de França on s’han registrat autocars amb origen o destinació a “zones “calentes”.
El sisè dispositiu ‘Kanpai’ contra la multireincidència dels Mossos d’Esquadra ha començat a les sis de la tarda de dissabte amb una reunió informativa a la comissaria de Sant Andreu de Barcelona i s’ha allargat 12 hores. Com en els anteriors, els Mossos, que han aportat més de 150 agents, han comptat amb la col·laboració de la Policia Nacional i diferents policies locals, com la Guàrdia Urbana de Barcelona, que n’ha aportat uns 60. També s’hi han sumat una quarantena d’agents de seguretat privada i més de 60 interventors de TMB i BSM.
Els prop de 300 participants, coordinats per l’ARTU, s’han desplegat a diferents estacions de la xarxa de metro de vuit municipis -Barcelona, Badalona, Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet, l’Hospitalet, Cornellà, el Prat de Llobregat i Esplugues de Llobregat- i a l’estació de França de Barcelona.
Com en els anteriors dispositius, l’objectiu ha estat “donar un cop sobre la taula” per part de les forces de seguretat per atacar el fenomen de la multireincidència. “Volem demostrar als delinqüents persistents actius que no pararem de fer totes les accions necessàries per dificultar les seves accions i acabar amb la impunitat amb la qual actuen”, ha afegit Eugeni Tarjuelo.
A les estacions de metro, amb l’ajuda dels vigilants de seguretat i els interventors, s’ha fet un primer cribratge comprovant els títols de transport. Els viatgers que no el duien validat eren identificats i sancionats i en alguns casos escorcollats pels Mossos d’Esquadra. El cap del dispositiu ha assegurat que l’objectiu no ha estat fer “identificacions indiscriminades”, sinó detectar persones que puguin ser delinqüents persistents actius.
A l’estació de la Sagrera, per exemple, ja des de l’inici del dispositiu s’han fet desenes identificacions i escorcolls. De fet, durant la primera hora s’han comissat dos esprais pebre, un tornavís que un viatger duia amagat sota els pantalons i petites quantitats de substàncies estupefaents.
Agents dels Mossos d'Esquadra també han fet seguiment de les estacions des del Centre de Seguretat i Protecció Civil de TMB, on arriben les imatges de les 10.000 càmeres de seguretat instal·lades a la xarxa de metro. Des d'allà han contactat i dirigit els companys que hi havia sobre el terreny quan han presenciat algun delicte o detectat algun individu sospitós.
Pel que fa a l’estació de França, l’objectiu ha estat controlar els autocars amb origen o destinació a “zones calentes”, com ha explicat el sotsinspector, Sergi Muñoz. El dispositiu ha consistit a controlar l’arribada o sortida dels vehicles seleccionats -com per exemple un amb destinació Marsella- amb agents de paisà i quan els viatgers recollien o deixaven el seu equipatge inspeccionar-lo amb gossos de la Unitat Canina.
Eugeni Tarjuelo ha destacat que en els cinc dispositius ‘Kanpai’ anteriors s’han fet unes 300 detencions, amb una mitjana de set arrestos per detingut.