La productora i discjòquei nord-americana The Blessed Madonna ha tornat aquest divendres al Sónar després d’haver tancat la darrera edició. Considerada una de les grans representants de la música house i disco a nivell mundial, Marea Stamper ha estat una de les grans protagonistes de la segona jornada diürna del festival barceloní.
El productor Max Cooper ha pujat a l’escenari del SónarHall per presentar un espectacle audiovisual immersiu basat en l’àlbum ‘Unspoken Words’. També han mostrat els seus muntatges visuals Ryoji Ikeda, amb una proposta hipnòtica, i el japonès Daito Manabe, que ha repetit al festival. Una de les grans estrelles del Sónar, Aphex Twin torna 12 anys després amb un imponent espectacle al Sónar de Nit.
En un Sónar Village ple de fans de Marea Stamper, la reconeguda discjòquei ha tornat al festival amb “un regal d’aniversari” per commemorar els 30 anys. Amb desenes de temes amb esperit contagiós, optimista i entusiasta, The Blessed Madonna ha ofert una de les actuacions més seguides del vespre. Del house s’ha passat a la música disco i no hi ha faltat clàssics del techno.
La productora, que no necessita cap tipus de presentació pel públic del Sónar, ha animat de valent a tothom. De fet, la gent ha embogit des del primer moment de l’actuació quan han aparegut una trentena llarga de ballarins dalt de l’escenari.
A la segona jornada diürna del Sónar 2023 han tingut especial protagonisme els shows audiovisuals que han presentat destacats artistes. L’artista visual japonès Ryoji Ikeda ha portat a Barcelona la seva passió pels sons crus, tons sinusoidals i els sorolls amb freqüències a la frontera de l’audició humana. El compositor electrònic i visual ha ofert el seu nou espectacle, tant hipnòtic com epilèptic, basat en l’àlbum ‘Ultratonics’.
També de la mà del Sónar+D, Max Cooper ha mostrat noves narratives musicals tecnològiques. El productor de música electrònica i techno ha reivindicat la seva formació com a científic. L’artista ha tornat a l’edició dels 30 anys del Sónar amb un espectacle audiovisuals immersiu basat en el darrer àlbum ‘Unspoken words’, que ha deixat al públic amb la paraula a la boca. Amb referències, entre d’altres, al filòsof Ludwig Wittgenstein, Cooper ha reivindicat el seu llenguatge sense límits.
Després d’haver captivat al públic amb l’actuació d’aquest dijous amb l’espectacle visual amb Nosaj Thing, l’artista japonès Daito Manabe ha tornat a pujar a un escenari. En aquesta ocasió ha portat un espectacle “antidisciplinar”, entre la música, la performance i l’experiència visual, que respon ben bé a l’essència del Sónar. Set pantalles han projectat infinitat de formes, colors i llums.
El retorn d’Aphex Twin
12 anys després de la seva última actuació al Sónar, l’enigmàtic artista Aphex Twin té previst ocupar aquesta nit l’escenari del SónarClub, el més gran del Sónar de Nit. De fet, el reconegut productor d’electrònica Richard David James actua a Barcelona després de quatre anys lluny dels escenaris. La presència d’un dels artistes més reconeguts del sector, promet sorprendre després d’una dilatada carrera.
Un altre dels retorns previstos al Sónar de Nit d’aquest divendres és la vocalista sueca Fever Ray que torna 10 anys després per presentar el seu nou projecte. El Sónar de Nit es completarà amb el concert de la provocativa rapera britànica Shygirl o el duo nord-irlandès Bicep amb el seu potent directe d’electrònica de ball dissenyat per a grans espais.
Ben entrada la matinada serà el torn de Cakes Da Killa. El raper nord-americà Rashard Bradshaw és responsable d’haver donat al hip-hop una mirada més transversal i plural amb una autèntica dosi quer.
Els grups més destacats que tancaran la segona jornada nocturna del festival seran dos dels grans representants del house i el disco contemporanis: la sud-coreana Peggy Gou i la nord-americana Honey Dijon. El Sónar també comptarà amb el debut del productor alemany Solomun amb els seus sons de deep house i melodic techno.