Featured

Retiren una balena morta que havia aparegut a la platja de l'Almadrava de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant

Aquest diumenge al matí ha aparegut una balena morta a la platja de l'Almadrava de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant. Immediatament, s'ha hissat la bandera vermella que prohibeix el bany en aquesta zona.

L'animal ha estat retirat a la una del migdia amb l'ajuda d'una embarcació i una excavadora. El dispositiu ha comptat amb agents de la Policia Local del municipi, voluntaris de Protecció Civil i la Fundació per a la Conservació i Recuperació d'Animals Marins (CRAM). Un cop s'extregui, el cetaci s'incinerarà i es procedirà a descontaminar la platja.

El sergent en cap de la Policia local de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Sergi Navarro, ha explicat que entre dilluns i dimarts es podria restablir el bany a la platja de l'Almadrava. "Tot depèn de l'anàlisi que faci l'equip de socorristes, que són els especialistes en el bany", ha apuntat.

El passeig marítim ha estat acordonat per evitar que la gent s'apropés a la zona, ja que l'animal deixava anar una forta olor a causa dels dies que portava mort a alta mar. La maquinària de l'Ajuntament de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant ja està treballant sobre la sorra per netejar l'espai, a més d'una gran taca de sang que hi ha a l'interior de l'aigua.

Grup El Cargol

 

Membres de:

Amb la col·laboració de:

✉️ info@ lesvegueries.cat 
✉️ publicitat@ lesvegueries.cat