El Port de Tarragona recupera la concessió de la terminal de contenidors del moll d'Andalusia

El Port de Tarragona recupera la concessió de la terminal de contenidors del moll d'Andalusia
L'Autoritat Portuària de Tarragona (APT) ha anunciat que recuperarà la concessió de la Terminal Pública de Contenidors que actualment explota l'empresa DP World, coneguda com a moll d'Andalusia. El Port de Tarragona posarà novament la terminal al mercat a través d'un concurs per trobar concessionària.

El nou operador haurà d'aconseguir els objectius de diversificació de tràfics, augment de la càrrega general i potenciació de la intermodalitat i el transport per ferrocarril. D'aquesta manera, l'APT demana que el nou gestor tingui en compte les "sinergies" amb el corredor mediterrani, així com amb la Terminal Intermodal de la Boella i el 'port sec' de Guadalajara-Marchamalo.

Els estudis de mercat de l'APT apunten a potencialitats que permetrien explotar tota la capacitat de la terminal del moll d'Andalusia de 500.000 tones a l'any. Els mateixos informes indiquen que a la demarcació de Tarragona hi ha un mercat de 172.000 tones d'importació i exportació. També observen un mercat potencial de 780.000 tones d'importació i exportació en els eixos Ebre-Henares, sense tenir en compte les ciutats de Madrid o Barcelona.

Mentre el nou escenari es concreta, DP World i l'APT han pactat un pla d'acció perquè els serveis als clients de la terminal de contenidors no es vegin interromputs durant el procés de desconnexió de l'empresa, que culminarà l'estiu d'aquest any.

Grup El Cargol

 

Membres de:

Amb la col·laboració de:

✉️ info@ lesvegueries.cat 
✉️ publicitat@ lesvegueries.cat