Featured

Adif manté la hipòtesi del llamp en la incidència de l'R2 sud i descarta que la causa hagi sigut la manca d'inversions

Adif manté la hipòtesi del llamp en la incidència de l'R2 sud i descarta que la causa hagi sigut la manca d'inversions
El subdirector d'Operacions Nord-Est d'Adif, Alfonso Ruiz, ha reiterat que l'ens gestor d'infraestructures ferroviàries treballa amb la hipòtesi del llamp com a causa de l'incendi que va afectar el quadre del sistema de senyalització de l'R2 sud i que ha deixat el servei en només tres trens per sentit i hora.

En declaracions als mitjans després de reunir-se amb la Generalitat, Ruiz ha descartat que la causa hagi estat la manca d'inversió i ha assegurat que una incidència com aquesta és "inoportuna" i "absolutament impossible per predir". Per la seva banda, el secretari de Mobilitat, Marc Sanglas, ha explicat la intenció de la Generalitat a dur a terme una auditoria pròpia per treure "conclusions pròpies" sobre la incidència.

"Diuen que no tenen l'informe concloent, es fa difícil afirmar amb rotunditat que no és per la infraestructura", ha replicat Sanglas al directiu d'Adif en declaracions posteriors a la reunió, que totes les parts han coincidit en qualificar de "cordial". Per Sanglas, "ha quedat clar que Adif ha de retre comptes a la Generalitat en cada incident, cosa que no es feia fins ara", ha destacat.

"Existeixen diferents informacions i per tant creiem que la fiabilitat més alta és que el Govern de la Generalitat faci un estudi i treure conclusions pròpies del què ha passat", ha justificat. Precisament, aquest dimecres un informe del Servei Meteorològic de Catalunya ha afirmat que no va caure cap llamp ni al Baix Llobregat el dilluns, tal com va apuntat el secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transports, Xavier Flores. 

El secretari de Mobilitat ha lamentat, però, que les explicacions d'Adif han resultat "insuficients" i ha recalcat la necessitat que totes les estacions afectades del trajecte de l'R2 sud tinguin garantit un servei d'entrada i sortida de Barcelona en horaris punta. En aquest sentit, Sanglas ha celebrat que Renfe ha respost favorablement a aquesta demanda.

La directora de Rodalies, Mayte Castillo, ha detallat que a partir d'aquest dijous l'operador posarà en marxa un servei complementari des de Castelldefels fins a Barcelona directe amb 4-5 busos cada mitja hora coincidint amb l'hora punta, entre sis i nou del matí aproximadament, per "descarregar la línia" i un altre de tornada entre Barcelona Sants i Castelldefels i Gavà, entre cinc de la tarda i set del vespre. Els viatgers podran utilitzar l'abonament recurrent que els viatgers utilitzarien a la línia de tren.

Castillo no ha volgut entrar a valorar les demandes de la Generalitat perquè es faci càrrec del cost econòmic del servei alternatiu que també ha engegat el Departament de Territori. "Estem intentant donar el millor servei als usuaris i ara no és el moment de parlar de pagaments i qüestions econòmiques", ha assenyalat la directora de Rodalies, que ha evitat donar una xifra sobre els viatgers afectats.

La responsable de Rodalies ha explicat que un cop conegudes les condicions d'explotació s'ha reprogramat i replanificat el servei amb tres trens per hora i sentit, concretament dos trens de Sant Vicenç de Calders que faran les parades a totes les estacions i un MD que "des de Sant Vicenç de Calders pararà com si fos un Sant Vicenç de Calders". Castillo ha detallat que entre el Prat de Llobregat i Castelldefels només pot circular un tren per sentit i s'ha de coordinar tot perquè el temps "sigui el mínim possible".

Amb tot, Castillo ha comentat que l'operador segueix treballant per tenir els horaris definitius i que estiguin disponibles a l'app dissabte que ve. La directora, però, ja ha avisat que aquests trajectes comportaran un augment del temps de viatge i ha afegit que l'objectiu és que en els propers dies puguin arribar a ser quatre els trens per hora i sentit independentment del reforç dels busos.

En aquesta línia, el subdirector d'Operacions Nord-Est d'Adif, Alfonso Ruiz, ha insistit que l'ens gestor d'infraestructures ferroviàries també treballa en la resolució de la incidència, que no arribarà fins d'aquí tres o quatre setmanes, i que la recuperació del servei serà "progressiva" i en diferents fases perquè la capacitat de la línia sigui el màxim possible.

Grup El Cargol

 

Membres de:

Amb la col·laboració de:

✉️ info@ lesvegueries.cat 
✉️ publicitat@ lesvegueries.cat