Featured

La DO Cava afronta la campanya de Nadal amb previsió de millorar les vendes d’abans de la pandèmia

La DO Cava afronta la campanya de Nadal amb previsió de millorar les vendes d’abans de la pandèmia
El Consell Regulador de la DO Cava augura una “molt bona” campanya de Nadal, durant la qual preveu superar les vendes d’abans de la pandèmia. A les portes de les primeres Festes post covid sense restriccions sanitàries, el sector es mostra optimista “malgrat les turbulències geopolítiques i econòmiques generades per la guerra a Ucraïna”.

La DO Cava sosté les bones previsions en base a les dades registrades els primers nou mesos de l’any: de gener a setembre, les vendes dels productes de més qualitat -Reserva, Gran Reserva i Paratge Qualificat- han crescut un 20,4%. A nivell general, la distribució ha augmentat un 3,3%, segons dades detallades aquest dimarts pel president del Consell Regulador, Javier Pagès.

La DO Cava fia les bones perspectives del tram final de l’any a la recuperació del turisme al conjunt de l’estat espanyol i al bon comportament de les exportacions. Dos factors, ressalta Pagès, que compensen l’augment de costos i la inflació. La campanya de Nadal -l’època més forta pel sector- es presenta per a la DO Cava com una oportunitat de millorar els resultats de les Festes del 2019, en la mateixa línia que ja va predir recentment la patronal AECAVA en una entrevista a l’ACN.

De moment, el Consell Regulador celebra les xifres consolidades durant els primers tres trimestres d’aquest 2022. Segons ha detallat el president Javier Pagès en un acte aquest dimarts a Barcelona amb una trentena d’elaboradors i periodistes, les vendes han crescut un 3,3% a nivell general però amb un increment destacat dels caves de Guarda Superior, que engloben els productes amb criances més llargues. Aquests han crescut gairebé un 23% al mercat interior i un 17,8% a l’exterior.

Pagès atribueix aquest increment a l’escassetat d’altres escumosos internacionals, fet que “obre una gran oportunitat perquè els millors caves continuïn l’ascens a l’hora de penetrar en canals i mercats que cada cop són més exigents”.

Davant les xifres dels primers nou mesos d’enguany i tenint en compte les previsions de la campanya de Nadal, el sector anhela a tancar un 2022 que superi les dades rècord del 2021. Aleshores es van vendre 252 milions d’ampolles, impulsades per les vendes on line i les exportacions, les quals van permetre eixugar el 13% de pèrdues de l’any previ provocades per la pandèmia.

Grup El Cargol

 

Membres de:

Amb la col·laboració de:

✉️ info@ lesvegueries.cat 
✉️ publicitat@ lesvegueries.cat