El Consell Regulador de la DO Cava augura una “molt bona” campanya de Nadal, durant la qual preveu superar les vendes d’abans de la pandèmia. A les portes de les primeres Festes post covid sense restriccions sanitàries, el sector es mostra optimista “malgrat les turbulències geopolítiques i econòmiques generades per la guerra a Ucraïna”.
La DO Cava sosté les bones previsions en base a les dades registrades els primers nou mesos de l’any: de gener a setembre, les vendes dels productes de més qualitat -Reserva, Gran Reserva i Paratge Qualificat- han crescut un 20,4%. A nivell general, la distribució ha augmentat un 3,3%, segons dades detallades aquest dimarts pel president del Consell Regulador, Javier Pagès.
La DO Cava fia les bones perspectives del tram final de l’any a la recuperació del turisme al conjunt de l’estat espanyol i al bon comportament de les exportacions. Dos factors, ressalta Pagès, que compensen l’augment de costos i la inflació. La campanya de Nadal -l’època més forta pel sector- es presenta per a la DO Cava com una oportunitat de millorar els resultats de les Festes del 2019, en la mateixa línia que ja va predir recentment la patronal AECAVA en una entrevista a l’ACN.
De moment, el Consell Regulador celebra les xifres consolidades durant els primers tres trimestres d’aquest 2022. Segons ha detallat el president Javier Pagès en un acte aquest dimarts a Barcelona amb una trentena d’elaboradors i periodistes, les vendes han crescut un 3,3% a nivell general però amb un increment destacat dels caves de Guarda Superior, que engloben els productes amb criances més llargues. Aquests han crescut gairebé un 23% al mercat interior i un 17,8% a l’exterior.
Pagès atribueix aquest increment a l’escassetat d’altres escumosos internacionals, fet que “obre una gran oportunitat perquè els millors caves continuïn l’ascens a l’hora de penetrar en canals i mercats que cada cop són més exigents”.
Davant les xifres dels primers nou mesos d’enguany i tenint en compte les previsions de la campanya de Nadal, el sector anhela a tancar un 2022 que superi les dades rècord del 2021. Aleshores es van vendre 252 milions d’ampolles, impulsades per les vendes on line i les exportacions, les quals van permetre eixugar el 13% de pèrdues de l’any previ provocades per la pandèmia.