Featured

Puente anuncia que l'AVE Barcelona-Madrid arribarà als 350 km/h i el trajecte es reduirà "a menys de dues hores"

Puente anuncia que l'AVE Barcelona-Madrid arribarà als 350 km/h i el trajecte es reduirà "a menys de dues hores"
El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha anunciat aquest dilluns un pla d'inversió perquè els trens d'alta velocitat arribin als 350 km/h. Puente ha avançat que es començarà per la línia Barcelona-Madrid i això permetrà reduir el trajecte entre les dues ciutats "a menys de dues hores".

"Passarem a l'ofensiva amb l'alta velocitat. Ens fixem com a objectiu els 350 per hora i serem el segon país del món, després de la Xina", ha afirmat el titular de Transports i Mobilitat Sostenible en un 'Esmorzar Informatiu' d'Europa Press. Puente no ha desglossat la inversió necessària, però ha precisat que la millora es produirà amb la instal·lació d'unes noves "travesses aerodinàmiques" a les vies d'alta velocitat.

Aquestes travesses redueixen un 21% la càrrega aerodinàmica dels trens AVE al seu pas per les vies i, per tant, possibiliten velocitats molt superiors als combois. "Permeten una velocitat un 12% superior amb la mateixa càrrega aerodinàmica", ha posat sobre la taula el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, que igualment ha avançat que el pla 'AV350' inclou una connexió de Barcelona amb Madrid-Chamartín sense passar per Atocha i la construcció d'una nova estació d'AVE a Parla -al sud de Madrid- perquè els viatgers entre Andalusia i Catalunya puguin fer el canvi aquí i no hagin d'entrar a la capital espanyola.

Una variant directa de l'AVE entre Lleida i Barcelona-Sagrera

A banda d'augmentar la velocitat a 350 km/h, el Ministeri de Transports ha assenyalat que per aconseguir el trajecte entre Barcelona i Madrid en menys de dues hores caldrà la construcció de nous accessos a Madrid Chamartín i Barcelona. En el cas de la capital catalana, Puente ha anunciat que s'estudiarà la viabilitat de construir una variant "directa" de l'AVE entre Lleida i Barcelona-Sagrera que no passi pel Camp de Tarragona ni per Sants. "Aquest nou accés, a banda de suposar un estalvi important de temps, permetrà descongestionar el tram Camp de Tarragona-Sants", ha comentat el titular de Transports i Mobilitat Sostenible. "Un tram que assumirà encara més trànsit de trens quan estigui completat el Corredor Mediterrani, que a tot estirar serà el 2027 o 2028", ha reflexionat en veu alta Puente.

"Llavors, un viatger podrà agafar el tren a Almeria i arribar a la frontera amb França sense baixar del tren", ha recalcat el ministre de Transports. No obstant això, aquest nou ramal de l'AVE entre Lleida i Barcelona-Sagrera -que seria de més de 100 quilòmetres de longitud i passaria per l'Urgell, l'Anoia i el Vallès Occidental- encara s'ha de sotmetre a un estudi de viabilitat des del punt de vista de la demanda i de la rendibilitat socioeconòmica.

Grup El Cargol

 

Membres de:

Amb la col·laboració de:

✉️ info@ lesvegueries.cat 
✉️ publicitat@ lesvegueries.cat