Renfe ha fet un balanç "raonablement positiu" del primer dia del macrotall a l'R3 de Rodalies i ja prepara "petites millores" com potenciar alguns trajectes o fer més visible la senyalització.
"El pla alternatiu s'ha desenvolupat amb normalitat i han funcionat bé els busos directes i amb parades cap a la Garriga, Centelles i Vic", ha assegurat el portaveu de Renfe a Catalunya, Antonio Carmona. "En aquesta primera setmana farem un seguiment acurat per analitzar les dades i veure quines millores es poden fer al pla alternatiu de cara als pròxims 16 mesos", ha continuat Carmona. La fluïdesa i la resignació regnaven a l'estació de Fabra i Puig aquest dilluns a la tarda: "Sort que tinc un pla B", ha afirmat en Ramon, de Collsuspina.
"Jo haig de baixar en cotxe de Collsuspina fins a Centelles i després agafar el bus", ha explicat en Ramon. "Avui la baixada ha anat molt bé i veurem ara la pujada què tal. Espero que també", ha reflexionat en veu alta el veí de Collsuspina, que ha detallat quin és el seu 'pla B' en aquests 16 mesos. "Si un dia ho veig una mica negre, aniré en cotxe fins a Granollers Nord-les Franqueses i agafaré l'R2, que si no passa res va sempre fantàstica", ha destapat en Ramon, que també creu que el bus alternatiu funciona "bastant millor" que els trens de l'R3. "Millor en bus, sens dubte. En la primera fase d'obres, anava de porta a porta en dues hores", ha ressaltat el veí del Moianès. "En canvi, amb la Renfe, un trajecte que tranquil·lament es fa en una hora i mitja si es rebenta una roda del tren en pots tardar tres. És terrible", ha ironitzat en Ramon.
"Jo no soc usuària habitual de l'R3, però a vegades faig servir el tren per anar a Aiguafreda. I he vingut a preguntar aquí què hauria de fer", ha comentat la Martina. "M'han dit que he d'agafar un bus directe fins a Centelles i després ja puc pujar el tren fins a Sant Martí de Centelles", ha continuat la usuària esporàdica de l'R3, que recorda que ha hagut de patir diverses avaries de la línia al llarg dels anys. "He esperat moltes hores els trens i ara confio que aquestes obres de desdoblament donin el seu fruit i tinguem un bon servei per anar amb dignitat i comoditat", ha conclòs la Martina.
Des de Renfe, la valoració d'aquesta primera jornada del macrotall a l'R3 és de "satisfacció" i "relativa normalitat". "Sempre hi ha una caiguda de la demanda d'un 10%, 15% o 20% en els primers dies d'un pla alternatiu de transport", ha reconegut el portaveu de Renfe a Catalunya, Antonio Carmona. "Estàs trencant la rutina de mobilitat de les persones i incrementant els temps de viatge amb el 'combo' tren i bus", ha recalcat Carmona. "Esperem uns dies per consolidar el macrotall, veure les dades de passatgers i com es comporta la demanda", ha insistit el portaveu de Renfe a Catalunya, que ha parlat "d'ajustar relacions de busos o potenciar algun servei" de cara al futur.
"I també petites millores als tòtems informatius i canviar-los de sentit en festius o laborables. Petits detalls que sempre ajuden als viatgers", ha conclòs Carmona.