Featured

Renfe mobilitza una norantena d'informadors per orientar els usuaris afectats pel macrotall de l'R3 a partir de dimarts

Renfe mobilitza una norantena d'informadors per orientar els usuaris afectats pel macrotall de l'R3 a partir de dimarts

Renfe ha mobilitzat una norantena d'informadors pel macrotall a l'R3 que arrenca el pròxim dimarts. Dies abans que comencin les afectacions entre Parets del Vallès i La Garriga, la companyia els ha citat a l'Hotel Barceló Sants per fer-los formació "tècnica i pràctica" davant d'un dels plans de transport alternatius "més importants de la història" de Rodalies.

"La voluntat és que es posin a la pell del client", diu el portaveu de Renfe a Catalunya, Antonio Carmona, en declaracions a l'ACN. Carmona els ha remarcat que seran "la cara de Renfe al territori" i els demana "empatia" amb els usuaris, als que hauran de "guiar i orientar". Alguns dels informadors, treballadors de l'empresa Serveo, ja han format part d'altres campanyes de Rodalies.

Els informadors es desplegaran per les estacions afectades pel macrotall, que s'allargarà 16 mesos. Carmona admet que les obres provoquen "trencar la mobilitat" dels usuaris, que veuran com incrementa el seu temps de viatge i hauran de fer servir un transport "al que no estan acostumats". Així mateix, ressalta la tasca que duran a terme aquests agents els primers dies, quan les seves observacions també serviran per "millorar" el pla alternatiu de transport.

En les sessions de formació, que s'allarguen durant tot un dia, Renfe explica en què consisteix el pla alternatiu, detalla als informadors les funcions que tindran, com han de tractar als usuaris i els canals "adequats" a fer servir en situacions que estiguin "fora de la casuística habitual". També els detallen més informació general sobre Rodalies per tal que puguin ajudar als usuaris que així ho requereixin.

El servei d'informadors de Renfe durant els plans alternatius està externalitzat. En el cas del que comença dimarts la licitació la va guanyar Serveo, empresa que ja havia gestionat anteriors plans.

Els informadors asseguren que l'experiència ajuda

De fet, alguns dels informadors del pla alternatiu de l'R3 ja havien participat en campanyes passades. És el cas del Sergio Rubio i la Sara Romero, que a partir de dimarts estaran a l'estació de Centelles. "L'experiència també ens ajuda", diu el Sergio. Ambdós han format part d'operatives de Renfe des del gener del 2024 i asseguren que la "dinàmica" d'orientar i informar la gent és "com sempre". Tot i això, admeten "nervis" pels primers dies. "Sempre que hi ha alguna cosa nova no saps ben bé al que t'enfrontes, però anirà bé segur", afirma la Sara.

El macrotall de l'R3 obligarà els passatgers a fer servir el bus en comptes del tren i Renfe calcula que això suposarà afegir entre 20 i 30 minuts al viatge. Les estacions de Centelles i Fabra i Puig a Barcelona serviran de hub, des d'on sortiran busos directes. La interrupció del servei es preveu dues fases: una primera entre Montcada Bifurcació i La Garriga, fins al maig del 2026; i la segona -quan hagi finalitzat els treballs per reordenar les vies a Montcada Bifurcació- entre Mollet Santa Rosa i La Garriga, fins al gener del 2027.

Grup El Cargol

 

Membres de:

Amb la col·laboració de:

✉️ info@ lesvegueries.cat 
✉️ publicitat@ lesvegueries.cat