El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha reprès aquesta setmana els treballs de millora del ferm de l'A-2 al Segrià, entre Alpicat i el límit d'Osca, i a la Segarra, a la variant de Cervera.
Els dos projectes sumen la renovació de 25 quilòmetres de carretera i tenen una dotació de 22 milions d'euros. Les obres als dos punts, que van arrencar a la primavera, continuaran durant les pròximes quatre setmanes amb la renovació d'un tram d'uns quatre quilòmetres a l'alçada de la variant de Cervera en sentit Lleida i d'un tram d'uns sis quilòmetres a l'alçada d'Alcarràs en sentit Barcelona. El subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, ha remarcat que són uns treballs "molt demanadats" per la ciutadania.
Pel que fa a les obres de la variant de Cervera, s'actua en un tram d'uns quatre quilòmetres de longitud entre els punts quilòmetrics 522,790 i el 519 en sentit Lleida. Entre els mesos de març i juny d’aquest any, el Ministeri ja va completar la millora del ferm en el tram de gairebé nou quilòmetres que inclou el projecte de millora en aquest punt de l'A-2 en sentit Barcelona. Ara, els treballs han començat en el sentit contrari i les previsions són que s'allarguin unes tres setmanes. La inversió del Mitma en aquest tram és de 10,27 milions d'euros.
L'altre tram de l’autovia on també s'han iniciat les obres de millora del ferm aquest dilluns és el situat entre els punts quilomètrics 449,217 i el 454,125, a l'alçada d'Alcarràs i en sentit Barcelona. La millora d'aquest tram forma part del projecte de rehabilitació del ferm en uns 17 quilòmetres entre el límit amb la província d'Osca i la variant de Lleida, a l'alçada d'Alpicat, amb una inversió de 12,17 milions d’euros.
Els dos trams actualment en obres s'afegeixen a la millora del ferm en un tram de 15 quilòmetres de l'A-2 entre Torrefarrera i Els Alamús que el Ministeri va culminar al juliol de 2022. Quan hagin finalitzat tots els treballs, s'hauran fet millores en aproximadament uns 41 quilòmetres del traçat de l'autovia A-2 al seu pas per Ponent, és a dir, en un 40% del traçat, amb una inversió de 30,94 milions d'euros.