Olga Pericet “entra” dins la guitarra a ‘La Materia. De la Leona a la Invencible’ amb Daniel Abreu pel Temporada Alta

La coreògrafa i bailaora Olga Pericet es mimetitza amb la guitarra en l’estrena pel Temporada Alta de ‘La Materia.

De la Leona a la Invencible’ de la mà del també coreògraf Daniel Abreu. La peça, que s’estrenarà el 20 d’octubre al Canal de Salt, és la segona entrega del que serà la trilogia inspirada en les guitarres d’Antonio Torres, considerat l’inventor de la guitarra flamenca i espanyola. En paraules de Pericet es tracta d’una creació “intimista” on la guitarra és veu “des de dins”. “Comença des del material amb la ideal d’elogiar una mica el principi de la creació”, ha explicat durant la roda de premsa de presentació.

El nou projecte està coproduït per Teatros del Canal, el Mercat de les Flors i el Temporada Alta. A Madrid es podrà veure als Teatres del Canal el 12,13 i 14 de gener i al Mercat de les Flors de Barcelona, el 20 i 21 de gener.

Els Premis Nacional de Dansa i guanyadors de tres Premis Max, Olga Pericet i Daniel Sabreu, s’han unit en un espectacle que ret homenatge a Antonio de Torres i suposa la segona entrega de la trilogia que reconeix la figura del lutier considerat inventor de la guitarra flamenca i espanyola.

La primera peça va ser ‘La Leona’, estrenada a la Biennal de Sevilla l’any passat. El nom no és casual: la ‘Leona’ va ser també el nom de la primera guitarra espanyola que De Torres va fer l’any 1856 i també és part del títol que conforma la nova entrega. Gairebé 30 anys després, elaboraria elaboraria ‘La Invencible’.

‘La Materia. De la Leona a la Invencible’ és un viatge “des de dins” a l’origen, a la creació a l’interior de la guitarra flamenca. “Em va semblar una gran idea posar la guitarra dins el cos, ser la guitarra, transmutar en ella, veure què passava a les seves tripes”, ha explicat Pericet.

En aquest sentit, també ha dit que es tracta d’un projecte “intimista”, que elogia la idea de la creació. Abreu, per la seva banda, ha assegurat que a la peça s’hi poden reconèixer els ‘palos’ flamencs però que “el cos viatja també per altres recorreguts que potser no són tant rítmics”.

“Es respecten els llenguatges però mirem fins on podem estirar sense trencar l’estructura des les coses”, ha dit durant la roda de premsa. “El flamenc s’hi reconeix sense que sigui tradicional: el veus i el sents”, ha afegit Pericet.

“Jo no ballo a la guitarra, ni li faig una trilogia. Em baso en la lleona, que per mi és l’inici del flamenc, i també en l’instint animal de l’artista que quan creu una cosa la fa”, ha remarcat la bailaora.

 

Grup El Cargol

 

Membres de:

Amb la col·laboració de:

✉️ info@ lesvegueries.cat 
✉️ publicitat@ lesvegueries.cat