Aitona prepara la campanya de la floració amb novetats com passar una nit entre fruiters i degustacions Km 0

Aitona prepara la campanya de la floració amb novetats com passar una nit entre fruiters i degustacions Km 0

La nova campanya de floració 'Aitona en flor' incorpora enguany novetats com el "l'experiència premium" de passar una nit entre fruiters per poder contemplar el cel estrellat i degustacions de productes locals.

Les primeres visites als camps florits de préssecs i nectarines d'aquest punt del Segrià començaran a principis de març i novament s'espera que vinguin milers de visitants per veure "l'espectacle" de la floració que converteix en un mar de rosa els camps de cultiu. Fruiturisme ha tancat un acord amb el celler Raimat per tal d'oferir degustacions de vermut i vi així. La firma 'Aitona Gourmet' també s'incorpora a la campanya amb maridatges d'olis. L'alcaldessa Rosa Pujol assegura que la iniciativa genera unes 400.000 euros al municipi.

Ja fa més de 10 anys que Aitona aprofita l'espectacle visual de la floració dels camps de fruiters per atraure visitants que arriben d'arreu de món. L'any passat es calcula que en van venir uns 27.000, però aquests només són els que estan comptabilitzats en les visites guiades i n'hi ha molts que hi van pel seu compte. Pel proper mes de març, quan si la climatologia ho permet començaran a esclatar totes les flors, ja hi ha caps de setmana en què s'ha hagut de penjar el cartell de complert. De fet, hi ha interès de touroperadors asiàtics, grups de coreans confirmats i també de visitants de Califòrnia.

Una de les novetats del programa d'enguany és la possibilitat de passar una nit sota el cel estrellat als camps de fruiters i despertar-se envoltat de flors rosa. Segons ha explicat la tècnic de Fruiturisme, Bea Obis, es tracta d'una "experiència Premium" que només podran gaudir uns quants privilegiats per 55 euros la nit. La nit es passarà en uns iglús amb sostre transparent a través del qual es podran veure les estrelles. Tot plegat acompanyat d'una ampolla de cava Raimat.

Altres iniciatives del programa ja s'havien dut a terme en altres temporades com són els vols amb globus per veure el "mar rosa" des de l'aire, una caminada popular que es farà el 3 de març, quan es preveu l'inici de la floració, i l'explicació de tot el cicle de l'arbre fruiter, des de que surt la flor fins que es cull el fruit i posteriorment s'ha d'esporgar.

Una altra de les novetats que s'ha impulsat per tal de donar sortida a moltes peticions dels visitants és la possibilitat de comprar un arbre fruiter per plantar-lo al jardí o a l'hort. Enguany, l'eslògan que s'ha escollit és 'Aitona, la màgia del rosa'.

L'èxit de la floració, que s'ha popularitzat en part gràcies a les xarxes socials i a les imatges que la gent penja, provoca que alguns dies no hi hagi prou oferta de restauració per tanta demanda. Per aquest motiu, enguany es preveu que hi hagi food trucks per complementar l'oferta gastronòmica de la zona.

L'alcaldessa d'Aitona, Rosa Pujol, ha remarcat que l'objectiu del consistori és desestacionalitzar aquesta proposta turística i convidar també els visitants a fer un seguiment de l'evolució dels fruiters, quan es cull i també a la tardor, amb la caiguda del fullatge dels arbres. El projecte d'Aitona, que s'estén a altres municipis del Baix Segre, ha rebut un reconeixement que li ha permès disposar d'uns fons europeus de 507.000 euros per construir un centre d'interpretació de la fruita i un mirador a cel obert. La previsió és que estiguin acabats al 2026.

Grup El Cargol

 

Membres de:

Amb la col·laboració de:

✉️ info@ lesvegueries.cat 
✉️ publicitat@ lesvegueries.cat