La FCAC busca aliances europees davant el descens d'un 25% en les cotitzacions de la poma Golden

poma Golden
La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) es mostra preocupada " per l'evolució de la campanya de comercialització de poma Golden a Catalunya, amb cotitzacions que han disminuït un 25% en relació amb la campanya anterior.

Així ho traslladarà al Plenari del Comitè Mixt de Fruita i Horta, que se celebra aquesta tarda a Lisboa, amb la participació de representants d'Itàlia, França, Portugal i de l'estat espanyol, principals productors de fruita de llavor a Europa. La FCAC vol evitar que aquestes cotitzacions a la baixa marquin el comportament de la pròxima campanya i, per això, busca aliances amb la resta de països productors europeus per trobar solucions a aquesta tendència que s'arrossega des de fa diverses campanyes.

"Ens preocupa que les cotitzacions a la baixa d'aquest final de campanya marquin el comportament de la propera", ha assenyalat el portaveu de fruita i horta de la FCAC, Albert Capdevila. Per això, les cooperatives agràries estan buscant aliances amb la resta de països productors de poma europeus per capgirar aquesta tendència. A més, aquesta situació es veurà "agreujada" enguany a Catalunya per la caiguda de producció de poma Golden per les gelades, cosa que suposarà "menors ingressos per al productor", remarca Capdevila.

La darrera campanya s'ha caracteritzat per un increment de la producció de poma Europa i per la recuperació productiva a nivell estatal. En el cas de la pera, hi ha hagut un descens significatiu de la producció a Europa (aproximadament del 20%) i, en menor mesura, a l'Estat. Així, s'ha produït un augment dels nivells d'estocs als diferents països europeus. En pera, s'ha registrat una reducció de les importacions i, en poma, s'han recuperat les exportacions respecte a la campanya 2020-2021.

D'altra banda, el consum de poma a les llars de l'estat espanyol mostra una tendència decreixent i les cotitzacions que, en el cas de la poma, inicialment semblava que podrien millorar en relació amb anys anteriors, finalment han estat per sota de les campanyes precedents i de la mitjana, expliquen des de la FCAC. En canvi, en la pera, la reducció d'oferta en els principals països productors ha afavorit un augment de les cotitzacions, que són superiors a les de la campanya passada.

Grup El Cargol

 

Membres de:

Amb la col·laboració de:

✉️ info@ lesvegueries.cat 
✉️ publicitat@ lesvegueries.cat