La Ribera d'Ebre enceta la campanya de floració amb l'esclat dels ametllers i presseguers com a primer reclam

La Ribera d'Ebre enceta la campanya de floració amb l'esclat dels ametllers i presseguers com a primer reclam
La Ribera d'Ebre s'endinsa en la campanya de floració amb l'esclat dels ametllers i presseguers com a primer reclam. Malgrat que les condicions climatològiques han endarrerit part de la floració dels fruiters, aquest cap de setmana s'han celebrat diverses experiències en el marc del programa 'La Ribera en flor' a pobles com Vinebre i Ascó, on la caminada entre finques s'ha complementat amb un tast de mel, vinagre i xocolata d'un productor local.

Segons la tècnica de desenvolupament turístic del consell comarcal, Mònica Sabaté, aquest model busca posicionar la comarca i els seus atractius paisatgístics fugint de massificacions. La previsió de l'organització és atreure més d'un miler de persones en tretze municipis fins a principis d'abril.

Una finca florida situada entre Vinebre i Ascó ha estat el punt de trobada per una quinzena de persones que aquest dissabte han gaudit d'una de les activitats incloses en el programa 'La Ribera en flor'. Una caminada guiada en què els participants han pogut veure de prop els primers paisatges que s'han tenyit de blanc a causa de la floració dels ametllers.

De fet, aquesta és l'espècie més matinera de la campanya, que s'allarga unes setmanes fins que també esclaten els presseguers i els cirerers i omplen de tonalitats rosades els bancals de la comarca. La climatologia de les últimes setmanes ha provocat un lleu endarreriment en la floració dels arbres, que encara no es troben en el seu punt àlgid, el qual s'espera que arribi en els pròxims caps de setmana.

En aquesta ocasió, la passejada s'ha complementat amb un tast de productes locals de l'apicultor Lluís Busom, de Mel Somper, qui ha donat a conèixer la seva feina a un públic provinent majoritàriament de Barcelona i la seva àrea metropolitana. "La gent que ve està molt conscienciada, sap què busca i que ve a viure la natura en una experiència diferent, com és la floració, que dura entre quinze dies i tres setmanes", ha subratllat Busom. Al llarg de la campanya, el perfil de la majoria dels turistes és de proximitat, sobretot catalans però també valencians i veïns de la Franja.

Combinació de flors i reivindicació del territori

'La Ribera en flor' aposta per crear sinergies entre diferents empreses i productors de proximitat, alhora que s'allunya de les massificacions. Així ho ha afirmat a l'ACN la tècnica de desenvolupament turístic del consell comarcal de la Ribera d'Ebre, Mònica Sabaté, qui ha afegit que la campanya permet posicionar el conjunt de municipis en un moment concret com és el de la floració dels fruiters.

A diferència d'altres zones, com és el cas d'Aitona, les extensions de fruiters de la Ribera d'Ebre estan repartides arreu de la comarca, fet que propicia que la floració es reparteixi de forma heterogènia en el temps. El model ebrenc, a més, busca aportar un valor afegit amb propostes que mesclen el coneixement del territori des de diversos àmbits.

Així, el programa inclou sortides amb bicicleta o carro, tallers d'escriptura o tastos de vermuts, vins, mel o pastissets típics de la zona. "Des del primer moment vam tindre clar que el programa no podia ser passejar pels camps florits, perquè calia combinar-ho amb altres activitats. D'una banda, amb els productes agroalimentaris, no només vinculats a la fruita, sinó també a l'oli i vi, melmelades, postres dolces i begudes típiques de la comarca, però també al patrimoni cultural i històric", ha asseverat Sabaté.

A l'espera de l'esclat de la resta d'arbres

Pel que fa a la floració, després dels ametllers els seguiran els presseguers i per últim, els cirerers, ubicats a les zones més altes com és el cas de la Torre de l'Espanyol, Tivissa o la Serra d'Almos. El programa 'La Ribera en flor' s'allargarà previsiblement fins a principis d'abril en tretze municipis de la comarca.

Pendents de quin temps farà els pròxims dies, i per tant, de com evoluciona la floració, la Ribera d'Ebre preveu superar els 1.200 visitants de la campanya anterior, si bé l'organització posa el focus en la qualitat de la proposta més que no pas en la quantitat de participants.

Grup El Cargol

 

Membres de:

Amb la col·laboració de:

✉️ info@ lesvegueries.cat 
✉️ publicitat@ lesvegueries.cat