Una cadena humana formada per unes 1.500 persones s'ha unit aquest dissabte al migdia per reclamar la connexió en metro de la Trinitat Nova amb la Trinitat Vella, a Barcelona. Enmig d'una reivindicació festiva i amb el pont de Sarajevo com a nexe d'unió, els veïns de la zona aposten per l'ampliació de l'L3 de Trinitat Nova fins a Trinitat Vella (L1) amb un túnel que no arribaria als 900 metres de longitud.
"Es tracta d'un projecte necessari, justificat i que ja està previst al Pla d'Infraestructures", ha recordat Paco Flórez, membre de la iniciativa 'La Trinitat per la mateixa via'. "No té sentit que per anar d'una banda a l'altre del districte haguem de fer transbord a la plaça de Catalunya. És inversemblant", ha recalcat Flórez.
"La bona connectivitat existent a la banda Llobregat no existeix a la banda Besòs", ha continuat el membre de 'La Trinitat per la mateixa via'. "Aquí a la Trinitat hi acaben tres línies de metro sense continuïtat. Per tant, la connexió entre la Trinitat Vella i la Nova seria molt necessària i rendible: diversos estudis calculen que tindria entre 9.000 i 10.000 usuaris diaris", ha destapat Flórez, que ha lamentat que la iniciativa de connexió entre les Trinitats estigui "guardada de fa temps en un calaix". "La nostra intenció és obrir aquest calaix, treure el projecte, posar-lo sobre la taula i parlar de dates concretes", ha enumerat l'integrant de la plataforma veïnal. "Hem arribat a un moment que desconfiem de les paraules, ja que seria el tercer cop que no passa res", ha avisat Flórez.
"Una injustícia espacial"
"Ara estem convençuts de la necessitat de la connexió Trinitat Nova-Vella i aprofitarem la força que tenim al darrera per forçar les negociacions", ha recalcat el membre de 'La Trinitat per la mateixa via'. "Avui només és el primer acte d'un seguit de protestes per denunciar el que considerem una injustícia espacial. Que hi hagi barris amb rendes mitjanes i baixes que tinguin pitjor comunicació que els barris més cèntrics i benestants", ha afegit el president de la FAVB, Camilo Ramos. "S'està impulsant l'acabament de l'L9 o la línia d'FGC de Gràcia a plaça Espanya, però la connexió entre les dues Trinitats o de Nou Barris amb Sant Andreu i Santa Coloma es va deixant de banda des del 2008. No s'ha fet absolutament res", ha deplorat Ramos.
"Estem parlant de barris treballadors que volem anar a la feina en transport públic i no ens estan deixant. I fa més de 20 anys que ho reclamem", ha puntualitzat Andrea Llop, de 'La Trinitat per la mateixa via'. "I no estem parlant de només comunicar aquests dos barris de Barcelona sinó que se'n beneficiaria tota la zona metropolitana nord i del Baix Besòs: de Sant Adrià de Besòs a Santa Coloma de Gramenet, Badalona i Montcada i Reixac", ha volgut deixar clar Llop. "Tenim moltes persones que per motius personals o laborals s'han de desplaçar de Santa Coloma a Nou Barris i Vall d'Hebron. Actualment, això és difícil i necessita de molt de temps en transport públic", ha reconegut Carles Garcia, de l'Associació Promoció del Transport Públic (PTP).
"Amb les Rondes tan a prop, molts opten per comprar una moto o un cotxe per fer el desplaçament i reduir el temps de viatge", ha comentat Garcia. "Amb la connexió entre les Trinitats, el metro seria una bona alternativa per a tota aquesta població", ha explicat el tècnic de la PTP. La cadena humana d'aquest dissabte ha estat multitudinària, festiva i reivindicativa, amb la participació de diferents entitats culturals i esportives dels barris de Trinitat Nova i Trinitat Vella (com les comissions de festa major, clubs de futbol, entitats de diables i foc, comunitats d'orígens diversos, etc.), a banda de d'entitats veïnals de barris contigus com Roquetes, Sant Andreu, la Prosperitat i de ciutats de l'àrea metropolitana com Badalona, Santa Coloma i Montcada.
La cadena humana s'ha dividit en quatre trams des de l'estació de metro de la Trinitat Nova fins a la de Trinitat Vella, amb moments àlgids com la lectura del manifest, un enregistrament de la 'performance' a través d'una càmera instal·lada en una bicicleta i l'encesa d'una bengala per anar recollint tots els participants entre les dues estacions de metro.